Rollupy – definicja, rodzaje, zastosowanie

Rollupy reklamowe to znakomita forma promocji, która stosowana jest zarówno do ekspozycji produktów, jak i wizualizacji oferty przedsiębiorstwa. Jest to niezwykle nowoczesna forma promocji, która cieszy się ogromną popularnością. Rollupy składają się ze stelaża, a także specjalnego materiału, na którym umieszczane są treści reklamowe. Jak sama nazwa wskazuje, reklamę możemy szybko i bezproblemowo rozwinąć, a także zwinąć. Po złożeniu materiał schowany jest w kasecie, a sama konstrukcja zajmuje bardzo mało miejsca. Ułatwia to jej transport, a także przechowywanie.

Rodzaje rollupów reklamowych

Rollupy reklamowe różnią się między sobą nie tylko ze względu na rozmiar, czy też zastosowane materiały. Wyróżnia się m.in.

  • rollupy ekonomiczne, które są najbardziej ekonomiczne w zakupie. Zwykle są one wybierane przez osoby, które poszukują jednorazowej ekspozycji;
  • rollupy standardowe, które zwykle posiadają wydruk jednostronny. Są one nieco solidniejsze, niż modele ekonomiczne, wiec z pewnością posłużą znacznie dłużej;
  • rollupy dwustronne, dają więcej przestrzeni reklamowej. Są one produkowane z materiałów, które blokują przenikanie światła. Są to modele wysokojakościowe, które kosztują nieco więcej;
  • rollupy premium, to opcja dla najbardziej wymagających osób. W takich modelach stosowane jest solidna oraz wytrzymała kaseta. Jest to inwestycja na długi czas;
  • rollupy mini sprawdzają się, jako ekspozycja na biurko, czy też blat. Są one o wiele mniejsze, niż poprzednie warianty.

Zastosowanie rollupów reklamowych

Jak wyżej wspomniano, rollupy reklamowe służą do promocji marki. Genialnie sprawdzają się podczas rozmaitych eventów i imprez firmowych. Często można je spotkać na różnego typu targach branżowych. Wiele przedsiębiorstw stosuje również tego rodzaju reklamę w siedzibie firmy. Rollupy mniejszych rozmiarów można ustawić np. na barze, czy też recepcji.

Taka forma reklamy może mieć charakter jednorazowy lub stały. Jest to doskonała alternatywa np. dla tradycyjnych tablic reklamowych.