Papier firmowy wizytówką firmy

Niepozorny papier firmowy odgrywa istotną rolę w komunikacji biznesowej. Jest wykorzystywany jako podkład pod wystawiane faktury, rachunki, ale także pod pisanie korespondencji zewnętrznej, ofert czy podpisywanie umów.

Informacje na papierze firmowym

Papier firmowy powinien być elegancki, a jednocześnie oryginalny. Interesujący, a zarazem skromny – tak, aby treść była zawsze na pierwszym miejscu. Na papierze firmowym zawsze powinna znaleźć się nazwa firmy, jej adres, numer telefonu, adres strony internetowej, numer faksu oraz adres e-mail. Unikniemy stłoczenia informacji podając jedynie te niezbędne.

Profesjonalny wygląd papieru

Grafika papieru firmowego nie powinna odwracać uwagi od treści dokumentu. Profesjonalni graficy odpowiednio skomponują kolorystykę oraz inne elementy (kratki, linie, półprzezroczyste tła z grafiką), które wpływają na ogólną estetykę papieru. Przy wyborze kolorystki i ozdobnych szczegółów należy zwrócić uwagę na to, że dokumenty, np. po kserowaniu, będą czarno-białe, mniej ostre a szczegóły niewidoczne.

Wybierając rodzaj papieru należy pamiętać, że jeżeli będzie on zbyt cienki, szybko ulegnie zniszczeniu i nie spełni swej funkcji reprezentacyjnej. Grubszy papier offsetowy jest bielszy i gładszy od standardowego papieru. Papiery o zbyt dużej gramaturze są sztywne i mogą okazać się niepraktyczne (dla drukarki).

Spójność identyfikacji wizualnej w materiałach biurowych firmy daje wrażenie porządku w profesjonalnym przedsiębiorstwie.

2 komentarze

  1. Przyjemnie jest otrzymać pismo, choćby ze złymi wiadomościami, ale takie eleganckie. Czujemy, że nadawca nas szanuje. To miłe.

  2. Faktycznie, czasami otwieramy pismo i zamiast skupić się na jego treści, w pierwszej kolejności dostrzegamy krzykliwe kolory. Do poważnej korespondencji to po prostu nie pasuje.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *